Ő engesztelő áldozat a mi bűneinkért; de nemcsak a mienkért, hanem az egész világ bűnéért is. (1 Jn 2,2)
Jézus, mint az emberiség főpapja vitte végbe ezt a kiengesztelődést. Áldozatot mutat be a bűnökért, de csak az emberiség bűneiért, mert neki nem volt bűne.
- Mert minden főpapot az emberek közül választanak, és arra rendelik, hogy az Isten tiszteletében képviselje az embereket, ajándékokat és áldozatot mutasson be a bűnökért, 2mint olyan valaki, aki megértő tud lenni a tudatlanok és a tévelygők iránt, hiszen őrá is gyöngeség nehezedik. 3Ezért a népért is, saját vétkeiért is áldozatot kell bemutatnia. 4A tisztséget magától senki sem vállalhatja, csak akit az Isten meghív, mint Áront. 5Így Krisztus sem önmagát emelte főpapi méltóságra, hanem az, aki így szólt hozzá: „A Fiam vagy, ma szültelek.” Másutt meg ezt mondja: „Pap vagy mindörökké Melkizedek rendje szerint.” (Zsid 5,1-5)
2. Jézus engesztelő áldozata a bűnöktől, és annak következményeitől a lelki haláltól és az örök kárhozattól szabadít meg.
- A bűn ellenségeskedés Istennel. Jézus ezt az Istennel való ellenségeskedést szüntette meg.
- Mint békeszerző a két népet magában eggyé: új emberré teremtette, és a kereszt által mindkettőt egy testben engesztelte ki Istennel úgy, hogy saját személyében megdöntötte az ellenségeskedést. (Ef 2,16)
A bűn lelkileg halottá tesz. Jézus megváltása, bűnbocsánata, kiengesztelő műve lelkileg életre kelt.
- Titeket tehát, akik bűneitek és testi körülmetéletlenségetek következtében halottak voltatok, vele együtt életre keltett. Megbocsátotta minden bűnünket. (Kol 2, 13)
Jézus a bűnöket bocsátja meg, ezzel végzi a kiengesztelést. De nem automatikusan bocsát meg mindenkinek, hanem csak annak, aki elismeri bűneit és bocsánatot kér.
- Ha megvalljuk bűneinket, ő hűséges és igazságos: megbocsátja bűneinket és megtisztít minden gonoszságtól. (1Jn1,9)
Jézus a bűnbocsátó hatalmat rábízza apostolaira és azok utódaira, a püspökökre és az ő segítőikre, a papokra.
- Vegyétek a Szentlelket! Akinek megbocsátjátok bűneit, az bocsánatot nyer, akinek nem bocsátjátok meg, nem nyer bocsánatot. (Jn 20,23)
3. Mit eredményez a kiengesztelődés, a bűnbocsánat? Szentté, szeplőtelenné és feddhetetlenné, igazzá teszi a bűnöst Isten színe előtt. Újjá teremti őt.
- Úgy tetszett (az Atyának), hogy benne lakjék az egész teljesség, 20 s hogy általa békítsen ki magával mindent a földön és a mennyben, minthogy Ő a kereszten vérével békességet szerzett. 21 Nektek is, akik azelőtt idegenek és ellenséges érzületűek voltatok gonosz tetteitek következtében, 22 most nektek is megszerezte a kiengesztelődést halandó testében a halál árán, hogy szentté, szeplőtlenné és feddhetetlenné tegyen benneteket színe előtt. (Kol 1,19)
Isten Jézusban engesztelődött ki, békült ki az emberiséggel. Jézus békítette össze egymással Istent és az emberiséget. Isten megbocsátja, nem tartja számon azok vétkeit, akik bánják azokat és maguk is ki akarnak engesztelődni Istennel és embertársaikkal. A Jézus által hozott megváltás, kiengesztelés az ember újjáteremtése.
- Mindenki, aki Krisztusban van, új teremtmény. A régi megszűnt, valami új valósult meg. 18 De ezt Isten viszi végbe, akit Krisztus kiengesztelt irántunk, és aki minket a kiengesztelődés szolgálatával megbízott. 19 Isten ugyanis Krisztusban kiengesztelődött a világgal, nem tartja számon vétkeinket, sőt ránk bízta a kiengesztelődés igéjét. 20 Tehát Krisztus követségében járunk, maga az Isten int benneteket általunk. Krisztus nevében kérünk: engesztelődjetek ki az Istennel! 21 Ő azt, aki bűnt nem ismert, „bűnné” tette értünk, hogy benne „Isten igazságossága” legyünk. (2Kor 5,17-21)
4. Mit jelent a keresztények számára az engesztelő hivatás?
- Isten megbízta az apostolokat és a keresztényeket a kiengesztelődés szolgálatával, ahogyan ezt az előző idézetben láttuk.
- Mit jelent a kiengesztelődés szolgálata?
- Segíthetjük őket jótanácsainkkal, felszólíthatjuk őket az Istennel és az egymással való kiengesztelődésre, kibékülésre, ahogyan Pál apostol teszi a korintusiakkal. Imádkozhatunk, áldozatokat hozhatunk értük.
- „engesztelődjetek ki Istennel!” (2Kor 5,21)
- Segíthetjük őket jótanácsainkkal, felszólíthatjuk őket az Istennel és az egymással való kiengesztelődésre, kibékülésre, ahogyan Pál apostol teszi a korintusiakkal. Imádkozhatunk, áldozatokat hozhatunk értük.
- Mit jelent a kiengesztelődés szolgálata?
A papok nemcsak kérni tudják őket, hanem tudják közvetíteni is a kiengesztelődést szentségi hatalmuk révén.
- Ahogyan Jézus engesztelő áldozat volt a mi bűneinkért, úgy Jézussal együtt a keresztényeknek is áldozattá lehetnek, ha erre érzik Istentől a hívást, elfogadják azt és felajánlják Neki magukat.
- Testvérek, Isten irgalmára kérlek benneteket: Adjátok testeteket élő, szent, Istennek tetsző áldozatul! (Róm12,1)
Az isteni terv szerint a keresztények engesztelésével együtt válik teljessé Krisztus engesztelése. A megváltást, az Istennel és az egymással való kiengesztelést Isten úgy gondolta el, úgy viszi végbe, hogy a benne való részvételre meghívja azokat a keresztényeket is, akik készek erre. A Jézussal való együtt engesztelés azáltal lehetséges, hogy Krisztus misztikus testét alkotjuk. Pál apostol tanítása szerint Ő a fő, mi pedig az Ő tagjai vagyunk. Amit Ő tesz, annak a megtételére hívja misztikus testének a tagjait is. De senkire semmit nem erőltet rá. Hív és szabad választ vár tőlünk.
- Örömmel szenvedek értetek, és testemben kiegészítem, ami Krisztus szenvedéséből hiányzik, testének, az Egyháznak javára. (Kol 1,24)
Az lehet csak jó engesztelő, aki kiengesztelődött és békében él Istennel, önmagával és embertársaival. Vagyis megbánta, és szüntelenül bánja bűneit. Elfogadja önmagát olyannak, amilyennek őt Isten teremtette: férfinak vagy nőnek, soványnak vagy kövérnek, szépnek vagy csúnyának, kevés vagy sok talentummal ellátottnak, stb. Ugyanígy elfogadja a többi embert is, és csak ennek az elfogadó szeretetnek a révén segíti őket, hogy változzanak, jobbá váljanak, kibontakoztassák magukban Isten rájuk vonatkozó elképzeléseit. Aki legyőzi haragját, sértődöttségeit, megbántottságait, megbocsát az ellene vétőknek, sőt ellenségeinek a javát is akarja, imádkozik az üdvösségükért. És aki kész azoktól bocsánatot kérni, akiket ő bántott akár akaratlanul is.
A keresztények, ha elfogadják ezt az engesztelésre való meghívást, Jézus királyi papságában is részesülhetnek.
- Ti azonbanválasztott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, tulajdonul kiválasztott nép vagytok,hogy annak dicsőségét hirdessétek, aki a sötétségből meghívott benneteket csodálatos világosságára. (1Pét2, 9)
- Ezt szépen kifejezi az itt található ének: http://engesztelok.hu/magyarorszag-engesztelo-hivatasa
Az engesztelő hivatást XI. Pius pápa engesztelésről szóló encilikája fejti ki részletesen. Ennek legfontosabb kijelentései a következők:
- Az enciklika 1928. május 8-i keltezéssel jelent meg. Az enciklika címe magyarul: A legirgalmasabb Megváltó. Alcíme: Az Úr Jézus szentséges Szívét mindenki részéről megillető engesztelésről
Az engesztelés a bűnösök megtérítése, megtérésükön való munkálkodás elsősorban imádság és áldozatok által.
Az engesztelés a jókat még jobbá teszi, felszítja buzgóságukat.
Az engesztelés közbenjárás, hogy Isten irgalmazzon minél több embernek.
Az engesztelés által a bűnök teljesen eltöröltetnek.
Az engesztelés elégtételt nyújt az igazságosan megtorló Istennek bűneinkért, bántásainkért, hanyagságunkért.
Az engesztelésben megéljük a Krisztussal való egységünket. Vigasztaljuk Őt, mellette vagyunk haláltusájában a Gecemáni Kertben, keresztútján és a keresztje alatt. Erősítjük Őt, mint a gecemánikerti angyal. Az Ő testének tagjaiként velünk is az történik, ami Ővele. Mi is azt tesszük, amit Ő tett: Imádkozunk, munkálkodunk, áldozatot hozunk, áldozattá válunk, szenvedünk az emberiség megváltásáért.
5. Isten sok keresztényt meghív az engesztelésre, de ezt a hivatást egyes embereknek, és nemzeteknek különleges módon is felkínálja. Ezt tette a magyarsággal is. A magyar nemzetnek az engesztelés a fő hivatása. http://engesztelok.hu/magyarorszag-engesztelo-hivatasa
- Fontos ennek a felismerése, elfogadása és vállalása.
Csak az élhet engesztelő életet, aki Isten értékrendje, Isten parancsai szerint él.
Az engesztelés fontos megnyilatkozása a keresztény értékek védelme a külső és belső ellenséggel szemben. Az európai kereszténység életében külső ellenség voltak a tatárok, mongolok, törökök évszázadokon keresztül, és az istentelen kommunista uralom a 20. században. A belső ellenség az eretnekségek, amelyek sokféle formában jelentkeztek a kereszténység kétezer éves történetében, és a magyarság keresztény történetének több mint ezer évében.
A külső ellenségtől védték a kereszténységet a Jeruzsálem felszabadításáért küzdő keresztesek, a mórok ellen harcoló spanyolok, a török terjeszkedésnek útjába álló balkáni népek, albánok, szerbek, horvátok, és a törököket több évszázadra feltartóztató magyarok a lengyelekkel és a Habsburg kormányzás alatt élő népekkel karöltve.
Ezt teszik ma is azok az országok, amelyek éppen napjainkban szembeszegülnek az istentelen pénzoligarchiával, amely az Iszlámot eszközként használva, helyi háborúkat előidézve, embereket a szülőföldjéről elűzve a kereszténység bölcsőjére, Európa országaira szabadítva annak tönkretételén munkálkodik.
6. Kik a magyar engesztelés nagy alakjai, fáklyavivői, akik elfogadták és élték ezt a hivatást?
- Akiket az egyház már szentként tisztel, akiket nem kell különösebben bemutatni.
- Boldog Gizella, Szent István király hitvese
- Magyarországi Boldog Ilona
- 1237. október 3-ról 4-re virradó éjszaka – Assisi Szent Ferenc halálának 11. évfordulóján – megkapta Jézus sebeit
- Árpádházi Szent Margit
- A Pálos Rend alapítója, Boldog Özséb
- Akiknek elindult már a boldoggá avatása a 20. században
- Mindszenty József bíboros, hercegprímás, esztergomi érsek
- Galgóczi Erzsébet magyar stigmatizált
- Kindelmann Károlyné, Erzsébet asszony, akin keresztül a Szeretetlángot kaptuk
- Az engesztelésről szólt az életük
- Mária Natália nővér
- Mindszenty József bíboros megbízta őt egy engesztelő női rend megalapításával. Ez a rend létre is jött a székesfehérvári egyházmegyében 1947-ben. A kommunista üldöztetés éveiben hányatott körülmények között próbáltak szerzetes életet élni. A mostani 2016-os évtől a veszprémi egyházmegyében kezdték el újra az engesztelő szerzetesi életet.
- Máriás (Gologiról magyarosítva) Lajos atya (1908-1997)
- Natália nővér lelki atyja volt egy ideig. A kommunista egyházüldözés éveiben, a bujdosások alatt alakult ki sajátos az Oltáriszentséghez kapcsolódó engesztelő hivatása. Az ő nyomán, lelkiségét alapul véve alakult meg 2016-ban a Váci egyházmegyében a férfi engesztelő rend:
- Madarász Éva asszony és Csilik János atya
- Nagy érdemük, hogy a szilágysági Nagyfaluban (Nusfalau) kialakítottak egy zarándokhelyet, amelynek legfőbb üzenete az engesztelés. Az engesztelő hivatást nemcsak hirdették, hanem meg is élték: mindketten önként vállalt, évekig tartó nagy szenvedésekkel teljesítették ki engesztelő hivatásukat.
- Török Marcell atya (+2016)
- Mindszenty bíboros közvetlenül halála előtt megbízta őt a saját maga által alapított engesztelő férfi rend vezetésével.
- Mária Natália nővér
A legsúlyosabb engesztelés az volt a számára, hogy a kommunista uralom alatt lévő a magyar püspökök nem fogadták el ezt a rendet törvényesnek. Elismerés helyett sok üldözésben volt része.
Különböző külföldi egyházi hatóságoknál is próbálkozott a rend hivatalos jogi elismertetésével.
Az égiek azzal kárpótolták, hogy felépíthette saját birtokán a Szűzanya názáreti házának a mását, és az otthonában őrzött Oltáriszentség még halála után is vérzett, az egyik Szűzanya szobor pedig könnyezett, siratva fiát és azokat, akik nem Isten törvényei szerint élnek, és még ma is akadályozzák a magyar engesztelő hivatás kibontakozását.
7. Mik a fő jellegzetességei a magyarság engesztelő hivatásának?
- Fegyverrel és imával, önmegtagadásokkal védte a nagy katasztrófák idején a nemzetet és Európa népeit.
- A magyarok más nemzetekkel együtt hosszú évszázadokon keresztül a kereszténység védőbástyájának tekintették magukat. Így tekintettek rájuk a pápák is, és szívesen megerősítették a magyar uralkodókat ebben a szerepben, azaz elvárták tőlük a keresztény hit védelmét mind a pogányokkal, mind az eretnekekkel szemben.
- IV. Bélát például „fortis athleta Christi”-nek (Krisztus bátor katonájának) nevezte 1238-ban IX. Gergely pápa
- Amikor I. Ulászló lengyel királyt 1440-ben magyar királlyá koronázták, kinyilvánította, hogy Lengyelországnak és Magyarországnak azonos a küldetése: mindkettő „a keresztények kőfala és pajzsa a barbárok ellen”.
- A török ellen vezetett hadjáratának katonai és lelki vezetői Hunyadi János és Kapisztrán Szent János voltak.
- A „kereszténység védőbástyája” szerepről sok konkrét adatot találunk a következő webhelyen: http://deba.unideb.hu/deba/emlekezethely/eh.php?id=3
- A magyarok más nemzetekkel együtt hosszú évszázadokon keresztül a kereszténység védőbástyájának tekintették magukat. Így tekintettek rájuk a pápák is, és szívesen megerősítették a magyar uralkodókat ebben a szerepben, azaz elvárták tőlük a keresztény hit védelmét mind a pogányokkal, mind az eretnekekkel szemben.
- Békét teremtett, kiegyezést keresett.
- A fentebb említett engesztelő szentek nemcsak imádkoztak és vezekeltek, hanem igyekeztek békét is teremteni a harcok közepette, mint például Árpádházi Szent Margit, aki békített apja és bátyja között is, akik a harcokba belemelegedve egymás ellen is fegyvert fogtak.
- Ez a béketeremtés, az emberek közötti, családon belüli, családok közötti, közösségeken belüli béketeremtés, a népek egymás melletti békés együttélésen való munkálkodás ma is fontos elemei az engesztelésnek.
- Az engesztelés különösen akkor virágzott, amikor nagy veszedelmek fenyegették a magyarság és a kereszténység létét
- Ilyen időszakok voltak a tatárdúlás, a török támadások, amelyek egész Európa meghódítását célozták, majd a XX. században a kommunista uralomnak való ellenszegülés. Napjainkban pedig a globalizáló törekvésekkel való szembeszállás, amely mohamedán vallású migránsokkal akarja elárasztani Európát, vallásilag és etnikailag is tönkretéve az európai népeket és a már amúgy is meglehetősen meggyengült európai kereszténységet.
Az engesztelők sokat imádkoztak és vezekeltek, önmegtagadásokat végeztek, és végeznek, hogy elháruljanak ezek a veszedelmek, amelyek nemcsak az emberek és a haza megsemmisülésével fenyegettek, hanem sokak elkárhozásával is.
8. Mi a szerepe a magyar engesztelésben Szent Anna réti kápolnának?
- Az égiek több választottjukon keresztül is kérték, hogy épüljön fel ez a kápolna, mert innen nagyon sok kegyelmet akarnak árasztani. Azt is kérték, hogy legyen ez a kápolna a Jézus után Legfőbb Engesztelőnek, a Szűzanyának, mint a Világ Győzelmes királynőjének szentelve, hogy siettesse az ő Szeplőtelen Szívének a diadalát.
1939-ben a Szűzanya, – hogy meg tudja menteni Magyarországot, – azt kérte Natália nővértől, hogy: „Az Egyház készítsen nekem helyet, ahová kegyelmemmel leszállhatok, hogy onnét szólíthassam a bűnösöket megtérésre, s a bűnbánat útjára az egész emberiséget.”
Mindszenty József bíboros a templom felépítésének szándékát, PL 2930/1947. levéltári számú levelében írásban rögzítette: „Főpásztori óhajom, hogy a magyar engesztelésnek szentély épüljön. A magyar püspöki kar 1946. dec. 26-i körlevele szellemében akarom az engesztelésnek ezt a szentélyét, mint az engesztelés évének maradandó emlékét…” Az engesztelő szentély alapkövét ő maga rakta le 1947 szeptember 25-én, Fogolykiváltó Boldogasszony ünnepe után.
Az Égiek mai választottaikon keresztül is kifejezték óhajukat, hogy épüljön fel végre ez a kápolna.
- Mária Magdolna nevű választottjának ezeket mondta Jézus: Erre a kápolnára nektek teremtményeinknek van a legnagyobb szükségetek. Azt szeretném, hogy minél több magyar engesztelő összegyűlne ezen a helyen és együtt engesztelnének a világ bűneinek megbocsátásáért… Szent tervemben áll, hogy ez a hely legyen Magyarország engesztelő központja. https://engesztelok.hu/szent-anna-ret/102-engeszel-kapolna-a-normafanal
Pio atya mondta látomásban egy másik választottjának, Veronika Mártának a következőket: A mennyei Atya kijelölte a Szűzanya számára azt a kis rétet. Azon a helyen az engesztelő testvérek összefogásával és a Szeretetláng erejében kell felépülnie az engesztelő kápolnának. Onnan fog felrepülni az a kis fehér galamb, amiről szóltam nektek, amíg a Földön éltem. Erről a helyről terjed el szerte a földön az engesztelés. Tódulni fognak az emberek ide, sokan megtapasztalják az ég kegyelmeit. Sokan megtérnek és megújulnak. http://engesztelok.hu/szent-anna-ret/346-pio-atya-es-az-egiek-az-engesztel-kapolnarol
Egy harmadik választott lélek, Anna Terézia pedig ezeket az üzeneteket kapta
- Az Engesztelő Kápolna rendkívül fontos szerepet fog betölteni. Minden nemzet számára biztos oltalomhely lesz, ahonnan kiárad Isten nagy kegyelme.
http://engesztelok.hu/szent-anna-ret/az-engesztelo-kapolna-rendkivul-fontos-szerepet-fog-betolteni
Azért szükséges az engesztelő kápolna megépítése, hogy rátaláljanak a népek és nemzetek a kegyelemnek arra a forrására, amely erről a helyről fog fakadni minden égtáj felé. http://engesztelok.hu/szent-anna-ret/miert-szukseges-az-engesztelo-kapolna-felepitese
9. Az Egyházban elterjedt mely ájtatossági formákban hangsúlyos az engesztelés?
- Szent Brigitta imái
- Jézus Szent Szívének és Szűz Mária Szeplőtelen Szívének a tisztelete
- Az isteni irgalmasság tisztelete (Szent Fausztina Kowalska nővér)
- A szent vér tisztelete
- Az Égiek által ennek új formáját napjainkban a Nigériai Barnabáson keresztül kaptuk, amelyet a helyi püspök is elismert: http://engesztelok.hu/nigeriai-barnabas
- A keresztút
- Jézus Szent Sebeinek a tisztelete
- Jézus Szent Arcának a tisztelete
- A Szeretetláng (Kindelmann Károlyné Erzsébet asszony)
- Mindezekről lásd részletesebben: http://engesztelok.hu/kult.pdf
10. Néhány gondolat ízelítőül az engesztelésről a Szeretetláng Naplóból.
- A magyar engesztelés történetében fontos szerepe van Kindelmann Károlyné szül. Szántó Erzsébetnek, akit Erzsébet asszonyként ismernek a legtöbben, és az általa lejegyzett Szeretetláng naplónak. Sokan ettől a naplótól kaptak az engesztelésre új lendületet. A Szeretetláng üzenetek sok más országban is elterjedtek, megmutatva valamit abból a hivatásból, ami a magyarság fő hivatása.
- Az engesztelés Jézussal való bensőséges bűnbánó kapcsolat: „Uram, most, hogy lesegítetted lelkem külső háncsát, érzem, hogy kegyelmed bősége áraszt el. Ó, Jézusom, mélységes alázattal könyörgöm Hozzád, faragd le lelkem durva vonásait, bárhogy is fájna az nekem, hogy ha majd meg kell jelennem Előtted halálom óráján, rám ismerj, bennem a Te szent kezed munkájára. Édes Jézusom, úgy szeretném megbánni bűneimet, ahogy még egyetlen megtérő bűnös sem bánta meg, és úgy akarlak szeretni, ahogyan még egyetlen megtérő bűnös sem szeretett. Édes Jézusom, mély alázattal könyörgöm Hozzád, ne múljék el egyetlen nap sem, hogy a bűnbánat könnyeit ki ne sajtolná szemeimből az Irántad érzett hála és szeretet.”
- Az engesztelés Jézus megváltó munkájában való részvétel: „Leányom, mondj le önmagadról! Azért kérlek erre sokszor, mert megváltó munkámban csak úgy vehetsz részt, ha egészen és állandóan Velem egyesülve élsz minden pillanatban. Ezt ajánld fel Atyámnak minden időben szünet nélkül, azok helyett is, akik Nekem szentelték életüket, és mégis inkább a világnak élnek, mint az Én megváltó munkámnak. Nem gondolnak hivatásukra. Őértük vezekelj s a te bűneidért. Úgy szeretném lemosni bűneiteket, csak jöjjetek Hozzám! Leánykám, ne sajnálj te semmi fáradságot, határt ne ismerj! Megváltó munkámból soha ki ne kapcsolódj egy pillanatra sem! Mert ha ezt tennéd, úgy érezném, megfogyatkozott Irántam érzett szereteted. Pedig úgy vágyom szeretetedre! Bárcsak mindig Velem éreznél!”
- Az Engesztelés a Szűzanyával és a Szentháromság személyeivel való bensőséges kapcsolat: Légy Hozzám teljes bizalommal, ez Szívem kulcsa. Hagyj fel kétkedéseiddel. A Szentlélek, kihez oly sokat könyörögsz, birtokába veszi lelkedet, a Szentlélek Mátkája, Édesanyánk által. Tudom, Velem szomjazol a lelkek után. Úgy örül Szívem, ha Hozzám küldöd fohászaidat, hogy soha nem szűnő szomjúsággal vágyódsz Utánam. Én is teutánad, és minden lélek után. Különösen a Nekem szentelt lelkek után, kiket elhalmoztam kegyelmeimmel. Ó, bárcsak éreznék lelkem gyötrő szomjúságát! Valósággal koldulok szeretetük után. Kérlek téged, leányom, legalább te ne hagyj el! Szíved minden dobbanásával bánd bűneidet, engesztelj és vigasztalj Engem. Ha a te szereteted megfogyatkozna, menj égi Anyánkhoz. Ő megtölti szívedet Irántam dús szeretettel. Ó, köszönöm, hogy szíved Velem érez, Bennem dobban. Ne légy soha fáradt Szent Sebeim szemlélésére, mely mindig nagy erőt ad. Ajánld fel magad az Örök Atyának, és a Szentháromsággal élj. A kísértésekben menekülj Édesanyánk palástja mögé, Ő megvéd a gonosztól, aki állandóan zaklatni fog téged. Én veled leszek, csak tarts ki Mellettem! Téged senki és semmi sem szakíthat el Tőlem.”
- Az engesztelés az alázatosság útján való járás a Szűzanyával együtt, a régi ember levetkőzése és az újnak a magunkra öltése. Csak kérd mindenkor Szűzanyánkat, tartson meg téged rejtett alázatosságban. Tanulj meg minden felebarátod nyelvén úgy szólni, hogy beszéded által Hozzám vezesd őket. Szeretetet Tőlem kérj, Belőlem meríts! Az áldozatokat szünet nélkül meg kell hoznod, mert ez lendítőkerék a cél elérésére. Az Örök Atya tudja, milyennek teremtett. Ismeri erőszakos, rossz természetedet. Ezt át kell alakítanunk. Az Én Szívem szerint erőszakot csak a rosszal szemben használhatsz ezentúl.
Összeállította: Bocsa József Sch.P. atya